donderdag 26 juli 2012

Cars

Vandaag gingen we naar Cars land! Oftewel Route 66.

Maar eerst moesten we nog naar het bezoekerscentrum van de Grand Canyon om Lieve en Jens als echte junior rangers te laten beëdigen. Gisteren hebben we nog de eed in het engels geoefend en een beetje vertaald zodat ze weten waar ze het over hebben. De ranger aan de balie bekeek de opdrachten en zei dat ze trots was op twee kinderen die Junior ranger wilden worden. Ze zetten haar handtekening, een stempel van de Grand Canyon, en de kinderen moesten ook hun handtekening zetten. Ze kregen nog een mooie Junior ranger badge. Daarna werd officieel met de rechter hand omhoog de eed opgezegd. Leuk, Lieve en Jens doen erg hun best om het engels zo goed mogelijk uit te spreken, maar ze hebben geen idee welke woorden ze zeggen, net zoiets als dat wij Chinees proberen te praten.
Tot slot nog een Ranger t-shirt voor Jens gekocht en voor Lieve een Condor knuffel!

We konden op pad, op naar Route 66. Het eerste gedeelte van de route vandaag was niet speciaal. Pas bij Williams werd het leuker omdat je daar echt Route 66 ziet, tenminste ook zoals wij het kennen van de film Cars. Oude auto's, tankstations uit vervlogen tijden, trucks, takelwagens en natuurlijk de huizen die erbij horen. In Williams wilden we tanken, maar dan wel bij een pomp waar je met Visa kunt betalen aan de pomp zelf, dat duurde wel een pomp of 5 voordat we die hadden gevonden! Zegt natuurlijk iets over hoe het was in de oude tijd, maar ook het aantal tankstations in 1 dorp deed mij verbazen.

We reden vervolgens nog een stuk de snelweg op om bij Seligman Route 66 weer op te gaan. Seligman is een heel grappig Cars dorpje. Ze hebben daar een aantal winkeltjes waar ze allerlei Route 66 artikelen (zeg maar ouwe meuk) verkopen. Aan de voorkant staan er een aantal oude auto's zoals Takel en de politieauto uit Cars. Bij Takel hebben ze er een paar tanden opgeplakt en bij andere autoś ogen, beetje dat niveau. Maar wel erg leuk om er even rond te neuzen. We hebben er ook the best coffee gedronken van heel Route 66 schijnt, dus dat belooft wat voor het ontbijt morgen.

De Route ging verder. Weer over hele lange rechte wegen. We hebben er al flink wat gehad, maar vandaag was het weer flink raak. Echt een paar mijl rechtdoor, een flauwe bocht en weer een aantal mijl rechtdoor. Is wel een beetje saai... Gelukkig had Edwin die super koffie ook op anders was hij in slaap gevallen.
Eindelijk vonden we ook een picknicktafel onder een boom bij een Motel aan Route 66. Daar stond de echte oude brandweerwagen uit Cars en Herbie en nog een aantal andere wagens. Jens vond het erg leuk, dartelde vrolijk rond die wagens.

Na onze maag gevuld te hebben met wit French bread met Munsterkäse en chips zijn we doorgereden naar Kingman. Een grote stad in de woestijn. Onderweg zagen we nog die mooie ronde cactussen in de woestijn staan. Hier waren ze nog maar een halve meter, in Kingman zagen we de echte cactussen van ongeveer 2,5 meter. Er loopt hier ook een spoorlijn door de stad. Hier zie je dus die hele grote lange goederentreinen met 5 locomotieven ervoor rijden. Hopelijk zien we die morgen onderweg meer want die zijn ook geweldig om te zien. Ze toeteren ook flink, maar dat is ook precies zoals je het kentbuit de films!

In Kingman zelf zijn we meteen naar het hotel gereden. Een zeer net hotel met ruime kamer en zwembad voor de deur. We zijn daarna meteen boodschappen gaan doen voor het eten (pasta met rode saus) en voor morgen omdat we dan weer een lange tocht voor de boeg hebben. Het stadje zelf is ook leuk om te zien, vooral het oude gedeelte dan. Daar staat ook een Mega stoomlocomotief waarbij de wielen groter zijn dan Lieve, dan heb je een beetje een idee hoe groot dat dat ding is. Lieve en Jens hebben hier even rond gespeeld en daarna zijn we weer naar het hotel gegaan om te zwemmen en eten te koken.

In het zwembad had Jens weer een leuke opmerking. Er kwam een jongen van een jaar of 10 in het zwembad en Jens zei:  die jongen gaat en bommetje maken, dat zie ik aan zijn zwembroek :-)))))
(het was zoń hawaii broek tot aan de knieën)

asdf

1. Dus nu hebben we twee junior rangers in de familie. En lekker geslapen in de stenen wigwam?