zondag 15 juli 2012

Tweede dag Kernville

Vandaag moesten we er vroeg uit. Om half acht werden we bij een outdoorcentrum in het centrum van Kernville verwacht. En dat viel niet mee. De kamer was erg warm en het bed was model hangmatje. Nogal moeten draaien om mijn rug te ontspannen. En de kinderen sliepen diep, dus voordat iedereen wakker en aangekleed was waren we wel even bezig.

Iedereen was ook wel wat gespannen. Lieve omdat ze nooit gekanoed had, Jens omdat hij het gewoon spannend vond en Laura en ik vonden het vooral spannend om met de kinderen in een open kano het water op te gaan. Ik was ook wel gespannen of ze streng zouden zijn met Jens. De eisen voor deelname waren dat hij 5 moest zijn en 22 kilo moest wegen. De leeftijd was geen probleem, maar die 22 kilo...ze waren niet zo streng. Het ging erom dat het reddingsvest zou passen.

Toen we er waren werd ons een reddingsvest aangemeten en Jens paste er ook in. We werden in een witgeschilderde schoolbus geladen en daarna gingen we op weg naar het meer. Na een kort ritje werden de kano's uitgeladen en kregen we twee tweepersoonskano's. Lieve wilde graag met mij en dus zat ik met haar in de kano. Laura nam Jens mee, zonder peddel voor hem.
De fototoestellen bleven in de auto, dus we hebben hier geen foto's van. Dat is wel jammer.

Het kanoen ging heel erg goed en we vonden het allevier erg leuk om te doen. Jens heeft zelfs even gepeddeld, zodat Lieve en ik samen deden met een peddel. Het water was ook erg lekker en de zon scheen uitbundig. We zijn het meer overgestoken en weer teruggekanoed. Daarna was het alweer voorbij. Jammer.

We hadden er nog geen genoeg van, dus kochten we een grote opblaasband en een emmer met schepje. We gingen naar het plekje die de gids ons tipte. Maar eerst nog in een market brood gekocht. Werd ter plekke voor ons klaargemaakt en die smaakten echt heel erg lekker. Die gaan we morgen weer voor de lunch halen!

Daarna op weg naar de rivier en een plekje gezocht. De kinderen hebben een hele tijd in het water gespeeld en ook Laura was in het water te vinden. Op het laatst was ik zelfs in het water. Het moest niet gekker worden en gelukkig had iedereen een zonnenbril op vanwege mijn witte lijf. Het t-shirt was nog niet uitgeweest dit jaar.

Na een paar uur gingen we weer naar de kamer. De kinderen waren erg moe en wilden een fiilm zien. Boodschappen gedaan voor het koken 'op het bommetje' in de badkamer en daarna lekker samen de zelfgemaakte pasta op. Nu is iedereen weer fris gewassen na nog een zwempartij na het eten in het zwembad en heb ik ook de kolibri op de foto gekregen. Het lijkt wel of we elke dag een nieuw bijzonder dier vinden.



Ben benieuwd wel dier we morgen in Las Vegas tegen gaan komen. De Olifantus Gokkus misschien wel.

2 opmerkingen:

  1. Dit is inderdaad een overwinning voor jou, zonder shirtje en het water in. Wat een mooie reis, ook voor Lieve en Jens valt er veel te beleven, en zo te zien bevalt het ze goed. Grt en kusjes voor de kinderen. Hans en Willy, tot de volgende blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een mooie reis en een leuke blog.
    Heel veel plezier morgen in Las Vegas en doe chineese Elvis de groeten van me.
    Kun je voor mij een dolaar plaatsen op rood.

    grtn Marc

    BeantwoordenVerwijderen